poniedziałek, 23 czerwca 2014

Hot Chicken Wings czyli skrzydełka a'la KFC

Do jedzenia typu fast food mam wielką słabość, co za tym idzie, od czasu do czasu przyrządzam sobie je w domu i naprawdę z nimi fantazjuję. Wypróbowałam setki różnych receptur i znalazłam dwie odpowiadające tym właśnie prawdziwym przysmakom z KFC. Zupełnie nieświadomie miałam w zamrażalniku frytki podobne do tych ze słynnej sieci "restauracji", więc pasowały jak ulał, a jako dodatek użyłam pomiszanych sałat z ogródka, z sosem vinegrette i prażonym słonecznikiem. Skrzydełkom towarzyszył też sos słodko-pikantny TAOTAO. Sekretem chrupiącej panierki w pierwszym z moich przepisów nie są żadne spulchniacze, proszki do pieczenia czy płatki kukurydziane. W takim razie co? MĄKA! A dokładniej sposób obtaczania w niej mięsa, zatem do dzieła!



Składniki:

  • 1 kg skrzydełek
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki papryki słodkiej
  • pół łyżeczki pieprzu cayenne
  • szklanka mąki
  • 2 jajka
  • 125 ml mleka
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • łyżeczka pieprzu cayenne
  • łyżeczka curry
  • szklanka mąki (do panierowania)
Przygotowanie:

  1. Skrzydełka myjemy (ja kupiłam przez przypadek w jakiejś przyprawie "grillowej", której nie dało się zmyć.. chemia, chemia, chemia) i tniemy na 3 części, pozbywając się lotki - ja mimo, że bardzo lubię tą część skrzydełka z grilla, to w tym przypadku jest nie do zjedzenia, wiem bo próbowałam :P
  2. Tak pokrojone skrzydełka posypujemy solą, papryką i cayenne, po czym odstawiamy do lodówki na chociaż pół godzinki.
  3. Do miski wsypujemy mąkę, wbijamy jajka i dodajemy przyprawy. Mieszamy do uzyskania gładkiej, lejącej się konsystencji.
  4. Skrzydełka wrzucamy do ciasta i odstawiamy, aby "przeszły". Nie jest to zabieg konieczny, ale wtedy o wiele lepiej smakują. Jeżeli już leżą w lodówce, przed panierowaniem należy wyciągnąć je około 5-10 minut wcześniej, aby doszły do temperatury pokojowej, bo zbyt zimne wrzucone na olej, nie usmażą się w środku.
  5. Następnie wyciągamy po jednym kawałku kurczaka do miski z mąką i kolistymi ruchami obtaczamy go. Można delikatnie podrzucać skrzydełka w misce, aby tworząca się panierka pofałdowała się.
  6. Tak opanierowane mięso wrzucamy na rozgrzany olej we frytkownicy lub w wysokim garnku i smażymy około 7-11 minut. Jak widać na zdjęciach, moje siedziały odrobinę za długo.







A dla osób stroniących od oleju, niedługo postaram się dodać mój drugi przepis na skrzydełka z piekarnika :)


1 komentarz: