środa, 4 czerwca 2014

SOS / DIP bardzo MEKSYKAŃSKI

Witajcie!
Jako pierwszy przepis, na którym będą z pewnością bazowały kolejne moje posty, jest sos meksykański mojego autorstwa. Wiele "internetów" zwiedziłam szukając takiego, aby pasował zarówno do tortilli jak i do nachosów, jednak zawsze coś było nie tak, a to za gęsty, a to za rzadki, innym razem w smaku okropny i w ogóle nie podobny do meksykańskiego. Aż w końcu metodą prób i błędów, stworzyłam coś swojego, ale z pewnością godnego polecenia, jeśli właśnie takiego soso-dipu szukacie! 




Składniki (na około 300ml sosu) :
  • 1/4 dużej papryki
  • pół średniej wielkości cebuli
  • odrobina oleju lub oliwy
  • 10 łyżek ketchupu ostrego
  • 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • pół szklanki soku pomidorowego (według upodobań co do gęstości można dać więcej lub mniej)
  • pół łyżeczki chili
  • szczypta imbiru
  • łyżeczka czosnku granulowanego
  • łyżeczka bazylii

Przygotowanie:
  1. Cebulę i paprykę pokroić w drobną kostkę. Cebulkę zeszklić na oleju, następnie dodać paprykę i podsmażać do momentu aż zmięknie, jednocześnie pilnując, żeby się nie przypaliła.
  2. Przełożyć usmażone warzywa do miseczki, dodać ketchup, koncentrat, sok pomidorowy, przyprawy, a następnie wszystko dokładnie wymieszać. Najlepiej jest odstawić sos do lodówki chociaż na 15 minut przed podaniem, aby przeszedł przyprawami.
  3. I to wszystko! Podawać jako dodatek do chipsów lub jako sos do tortilli, quritto czy innych dań.






8 komentarzy:

  1. pyychotka:D serio idelany do nachos'ow, ostatnio zrobiłam na mecz finałowy:D mimo, że troche roboty z nim, to o wiele lepszy niz ze sloiczka z lidla itp. polecam:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny. Łatwy do zrobienia, szybko sie robi i naprawdę pyszny. A długo szukałam na rożnych portalach, ten jest ńiezrownany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie dodałam soku pomidorowego żeby był bardziej gesty, oraz dałam więcej papryki i cebuli, ale myślę, że to kwestia gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sos rewelacja :-D po 1000 razy lepszy od tych kupowanych :-) już jestem wpisany do mojej księgi kucharskiej. Napewnp będzie królował przy domowej tortilli i nugetsach. Wielkie dzięki za ten przepis :-*

    OdpowiedzUsuń
  5. 59 years old Administrative Assistant IV Aurelie Vowell, hailing from Etobicoke enjoys watching movies like "Truman Show, The" and Flying. Took a trip to Birthplace of Jesus: Church of the Nativity and the Pilgrimage Route and drives a Silverado 2500. zobacz te witryne

    OdpowiedzUsuń
  6. prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.

    OdpowiedzUsuń